קידום אתרים ממומן בגוגל

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים הפך להיות אחד מהשלבים האינטגראליים של תהליך פיתוח המוצר. היום, הרשת, היא השוק בעל פוטנציאל לקוחות הגבוה ביותר, ולא ניתן לשווק את המוצר ביעילות ללא שיווק ברשת האינטרנט. ישנן מספר דרכים לקדם את האתר. אחת הדרכים היא קידום ממומן.

קידום ממומן הוא צורת קידום אתרים כאשר בעל האתר משלם כספם לחברה המפעילה את מנוע החיפוש עבור מיקומו של האתר שלו בראש רשימות החיפוש. כל מנוע חיפוש מאפשר קידום ממומן, אך לצורך פשטות נתמקד בגוגל שאחראי ללמעלה מתשעים אחוז מבקשות החיפוש.

גוגל מבדיל את תוצאות החיפוש הממומן מתוצאות חיפוש ללא תשלום. לרוב ניתן לראות שתוצאות החיפוש הממומן מופיעות בצידו השמאלי של המסך. ישנן תוצאות חיפוש ממומן המופיע בחלקו העליון של העמוד הראשון, אך הם מובלטים בצבע שונה. שיטת החיוב של גוגל היא על פי מספר ההקלקות על הקישור לאתר. היתרון בשיטה זו הוא בכך שהלקוח לא משלם על המיקום של הקישור עצמו, אלא רק במקרה שהגולש ירצה לגלוש לאתר המקודם.

קידום ממומן נראה פשוט יחסית כך שאפשר לבצעו באופן עצמאי. לא צריך לבצע אופטימיזציות לאתר, להתעסק בהחלפת קישורים וכדומה. יחד עם זאת הדבר אינו פשוט כל כך. גוגל עובד בשיטת המכרז. הדבר אומר שבעל אתר שירצה להופיע בראש הרשימה עבור ביטוי חיפוש שהוא הגדיר בשעות שהוא הגדיר מציע את הסכום שהוא מוכן לשלם עבור כל הקשה על הקישור לאתר שלו. לאחר מכן הקישורים מדורגים מההצעה הגבוהה לנמוכה. בנוסף לכך בעל האתר פותח חשבון בגוגל, ומגדיר את התקציב שהוא מוכן להשקיע. מקדם אתרים מקצועי יידע להפיק את המיטב מקידום ממומן. הוא יידע להחליט עבו אילו ביטויי חיפוש יש לשלם, ובנוסף לכך כמה להציע על מנת להיות במקום גבוה בדירוג, אך לא לשלם על כך יותר מדי. מעבר לכך מקדם אתרים מקצועי יידע גם לנהל את התקציב בצורה יעילה ויידע באילו שעות ולכמה זמן להעלות את הקישורים.

לסיכום, קידום אתרים בשיטת קידום ממומן מצריך חשיבה נכונה על מנת להפיק מכך את המכסימום ללא השקעות מיותרות. קידום ממומן יכול להיות גם פתרון זמני כל עוד האתר המקודם אינו צבר דירוג גבוה מספיק. כאמור, קידום אתרים הוא עסק מורכב.

 

גוגל אנליטיקס למעקב תוצאות קידום ופרסום בגוגל

PPC

תהליך של קידום אתרים הוא תהליך מורכב. אחד הקשיים הוא שלא ניתן לראות תוצאות במהלך קידומו של אתר, ונוצר סוג של גישוש באפלה. מנועי החיפוש עצמם מעמידים כלים סטטיסטיים שנועדו להתגבר על הקושי הזה.

גוגל, כמנוע חיפוש הפופולארי בעולם, מעמיד לרשות מקדמי האתרים את גוגל אנליטיקס. זהו כלי עוצמתי שמותקן ישירות באתר המקודם, ומאפשר לקבל מעקב פרטני ושלם אחר תהליך הקידום. יתרון נוסף של הכלי הזה הוא שגוגל מעמידה אותו בחינם. אז מה האפשרויות שכלולות בכלי זה?

סוג ראשון של נתוני סטטיסטיקה שגוגל אנליטיקס מספקת ומשמש לצורך קידום אתרים היא הנתונים אודות הגולשים. ניתן לקבל את כמות הגולשים שהגיעו לאתר. עבור הגולשים ניתן לקבל באילו מנועי חיפוש השתמשו. מעבר לכך ניתן לקבל נתונים אודות האתר שבאמצעותו הגיעו לאתר המקודם, ואת הפילוג הגיאוגרפי של הגולשים. כל הנתונים האלה מאפשרים לנתח את קהל היעד הפוטנציאל של האתר המקודם, ולהחליט אם זה הקהל שאנחנו מצפים, או לעדכן את תהליך הקידום על מנת לפנות לקהל יעד אחר. מעבר לכך, ניתן גם לנתח את איכותם של קישורים חיצוניים שמפנים לאתר המקודם.

סוג אחר של נתונים סטטיסטיים בשימוש של קידום אתרים הוא ניתוח של פעילות הגולשים באתר. ניתן לקבל נתונים על עמודים פופולאריים בקרב הגולשים וזמני שהייה של הגולשים בעמודים אלה. בנוסף לכך, ניתן לקבל עמודי יציאה. הכוונה כאן היא העמודים שהיו העמודים האחרונים לפני שהגולשים עזבו את האתר. נתון נוסף הוא ה – Bounce rate . זהו מדד שמראה את אחוז הגולשים שנכנסו לאתר ויצאו ממנו מבלי לעבור באף עמוד נוסף באתר. נתון חשוב נוסף שניתן לקבל באמצעות גוגל אנליטיקס הוא אחוז הגולשים שחזרו אל האתר יותר מפעם אחת. כל הנתונים האלה הם חיוניים למקדם אתרים על מנת להחליט על אסטרטגיות להמשך קידומו של האתר.

לסיכום, גוגל אנליטיקס הוא כלי עוצמתי של גוגל. כלי זה מאפשר לעוסקים בתחום של קידום אתרים לקבל תמונה מפורטת ומדויקת יחסית של התקדמותו של תהליך הקידום באופן רציף לכל אורכו.

 

למה צריכים לפרסם בגוגל

פרסום בגוגל

אין כמעט אדם בעולם שאינו משתמש ברשת לפחות פעם ביום – בבית , בעבודה , אפילו במקומות בילוי כגון בתי קפה . הרשת הפכה למעשה למקום הבילוי המרכזי שלנו ואנו מבלים בה יותר מאשר בחוץ. הדבר אינו נסתר מעיני בעלי העסקים ואין פלא שהם משקיעים את מיטב מאמציהם בקמפיינים פרסומיים אגרסיביים , פרסום בגוגל הוא אחד הקמפיינים החזקים ביותר .

מנועי חיפוש רבים צצים מידי יום ברשת על מנת לעשות לנו סדר במידע העצום הקיים , אך גוגל היא השלטת הבלעדית ללא עוררין . אין גולש שלא שמע על גוגל ולמעשה הביטוי לגלגל ברשת הפך לביטוי נפוץ . מנוע החיפוש של גוגל נמצא בשימוש של כמעט כל בית בעולם ותופס

מקום קבוע בסרגל הכלים , לכן לא פלא שכל בעל אתר המחשיב את עצמו חולם להגיע לדפי החיפוש הראשונים שלו . פרסום בגוגל מוכיח שאתה באמת מישהו ומשהו ברשת ופותח לך חלון למיליוני לקוחות פוטנציאלים בעולם.

בעקבות רצון עז זה להיות קיים צצות מידי יום עוד ועוד חברות קידום אתרים שנשכרות לשם קמפיינים פרסומיים אלה ומתמחות ביצירת שיתופי פעולה מול מנועי חיפוש אלה למטרות פרסום . בעקבות הפופולאריות של גוגל כל מקדם אתר יודע שהדבר הראשון שצריך לעשות זה להשיג מקום טוב במנוע החיפוש של גוגל. פרסום בגוגל יחשוף את הלקוח – בעל האתר לפוטנציאל לקוחות אדיר.

איך תופסים מקום טוב במנוע החיפוש? על ידי יצירת מילות מפתח וקישורים רבים שיובילו אל האתר שלך , אלה למעשה קישורים אורגניים שכל שהזמן יעבור ותצבור מוניטין יעלו אותך בסולם דפי החיפוש . אפשרות נוספת שרבים פונים אליה היא קישורים ממומנים שבהם אתה פשוט קונה את המקום שלך בראש רשימת מנוע החיפוש .
לסיכום אפשר להגיד שהעולם הוירטואלי תופס יותר ויותר נפח בחיינו . אנו נמצאים יותר שעות מול המחשב מאשר ברחובות ואפילו יותר מאשר מול הטלוויזיה , כך שמובן מאליו שכל משאבי השיווק והפרסום ימשיכו לעבור גם הן אל המדיה הוירטואלית . הפרסום במנועי החיפוש ובעיקר פרסום בגוגל כל עוד היא ממשיכה לגדול ימשיך להיות היעיל ביותר.